גולשים גם אחרי גיל שישים

 

גולשים גם אחרי גיל שישים

סקי הוא לא ספורט שמתאים רק לצעירים! גם מבוגרים נהנים מסקי באותה מידה כמו צעירים, אם לא יותר. ובשבילם זה אפילו יותר חשוב – ככה גם נהנים וגם שומרים על הבריאות, ועל קלות התנועה.

כשמתמכרים לספורט הלבן, זה בדם. נכון, עם הגיל מגיעות בעיות רפואיות, אך לצידן יש יתרונות. אם בגיל עשרים עבדתם כמלצרים בבית מלון באתר הסקי כדי לגלוש בחינם, הרי שעכשיו, אחרי שחסכת שנים רבות, אתם יכולים לבזבז אותו על חופשות סקי יוקרתיות. פרט לכך, באתרים רבים מוצעות חופשות מוזלות והטבות לפנסיונרים. בנוסף, עכשיו יש לכם הרבה זמן פנוי לבלות על מורדות הסקי.

זכרו: סקי מצריך להישאר בכושר קבוע. במהלך השנה חשוב לשמור על סיבולת לב-ריאה טובה – הליכה היא אחת השיטות. כמו כן, חשוב להתייעץ עם הרופא שלכם לגבי תוכנית כושר ולגבי הפעילות שאתם מעוניינים לעשות בחופשת הסקי. סקי הוא ספורט תובעני וקשה פיזית – לכן, אם מצבכם הגופני אינו מאפשר זאת, הימנעו מסקי עד שהגוף יחזור לאיתנו.

כשאתם גולשים באופן קבוע, אתם לא רק שומרים על כושר, אלא גם פעילים חברתית. אפשר לבלות בסקי עם המשפחה והנכדים, או עם חברים טובים. דרך הסקי קל מאוד להכיר עוד חברים חדשים.

מילה על שיעורי סקי: קחו שיעורים והדרכות שאינם קשים מדי. גופכם כבר לא גמיש ועמיד במאמץ פיזי כמו בעבר, ולכן אסור לדחוף אותו אל מעבר לגבול הסיבולת שלו. שיעורים קשים מדי או גלישה במסלולים שמעבר ליכולתכם עלולים לגרום לכם לקרוס מהמאמץ ולאבד מההנאה, וחבל. העובדה שאתם בכושר וגולשים היא מרשימה בפני עצמה! התאימו את המסלולים והשיעורים לרמת הכושר שלכם, ואל תסתכנו סתם.

ולגבי ציוד הסקי: הציוד שאתם בוחרים משפיע על הבטיחות וההנאה שלכם. בלי ציוד מתאים אפשר להיפצע, או לגלוש לא כמו שצריך. הציוד חייב להתאים לכם בדיוק, והוא חייב להיות מטופל ושמור. אם הוא מתקלקל או מתבלה חובה להחליף אותו. אם אין לכם בבית ציוד משלכם, המותאם אישית ומתוחזק באופן קבוע, כדאי לשכור ציוד כזה מחנות מומחית שעובדיה מנוסים מספיק כדי להתאים לכם ציוד. הציוד הנכון הוא המפתח לבטיחות ולחוויית גלישה מקסימאלית. תהנו!