העיקר שתהיה מאושר

 

העיקר שתהיה מאושר

כולנו רוצים להיות שמחים, כל הזמן. בני המזל שבינינו פשוט נולדו שמחים – ויש הרבה. מוחם מכוון על אופטימיות והם תמיד רואים את חצי הכוס המלאה. גם אם לא נולדנו כך, אנחנו יכולים ללמוד "לחשוב שמח". אנחנו יכולים לאמן את עצמנו לבחירת התנהגויות שיוצרות אושר, ולחשיבת מחשבות חיוביות. וכשאנחנו מתנהגים וחושבים שמח, אנחנו גם מרגישים שמחים.

רוצים ששמחה תהיה חלק מרכזי בחיים שלכם? קודם כל – התעוררו כל בוקר בידיעה שלבוקר זה יש פוטנציאל להביא איתו שמחה, אם רק תמצאו או תצרו לעצמכם הזדמנויות להרגיש אותה. אחר כך עשו את הדברים הבאים:

1. לצחוק. כל יום!

שמחה מתחילה בצחוק. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד שבארה"ב, ילדים צוחקים לפחות 400 פעמים ביום; ומבוגרים רק 15-100 פעם. צחוק חיוני לבריאות ולמוח. אם נצחק 100 פעמים ביום, זה יהיה כאילו ביצענו פעילות אירובית של 10 דקות. צחוק משמש משכך כאבים טבעי, מרפה מתח ותורם למערכת החיסונית. לכן, היו בחברת אנשים מצחיקים, צפו בקומדיה ואל תשכחו לצחוק על עצמכם לפעמים... (עוד על חשיבות הצחוק)

2. לבחור חברים שמחים

שמחה, כמו צחוק, היא מדבקת. לצערנו, כך גם עצב. לכן, דאגו להיות בחברת אנשים שמפיצים שמחה. כשמישהו מדבר על רגע שמח שעבר עליו, אנחנו נזכרים ברגעים שמחים שהיו לנו, ושמחים בשמחתו. לא כדאי לנו להיות בחברת אנשים עצובים, כי אז ניזכר ברגעים עצובים כדי להביע סימפטיה. חברים שמחים הם מודל מצויין לחיקוי – כשאנחנו עצובים, ננסה לראות את הדברים דרך עיני החבר השמח.

3. לשחק והרבה

ידעתם שיש איזור במוח שאחראי על שמחה? וידעתם שמשחקים עוזרים לגרות אותו? משחקי קלפים, משחקי קופסא, משחקי ניחושים, משחקים פיזיים – העיקר שנהנים מהם. לכן, תפסו נכד או שניים וצאו לשחק בחוץ. הקצב שבמשחק ספורטיבי נותן תחושת שליטה על הגוף ומעלה את רמת השמחה. ספורט לא חייב להיות ריצת מרתון או משחק טניס אינטנסיבי – גם גולף, פינג-פונג ואפילו בישול וגינון עובדים מצויין.

4. לקבוע מטרות ולהגיע אליהן

ביותר מ-200 מחקרים שפורסמו בעיתון של האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה נמצא, כי אנשים שמחים קובעים לעצמם יותר מטרות. הם גם מתאמצים יותר כדי להשיג אותן, והם יותר בטוחים בעצמם, אנרגטיים, אהובים וחברותיים כתוצאה מכך. קביעת מטרות היא הבסיס של אימון לשמחה. איך זה קורה? כאשר האונה השמאלית ממוקדת על מטרה, תחושת השליטה גוברת. המטרות יכולות להיות צנועות – להשיל 5 ק"ג בשנה; אישיות – להכיר 5 אנשים חדשים; פרטיות – למצוא דברים משותפים עם כלתך; או לימודיות – ללמוד שפה חדשה, או איך להשתמש באינטרנט. אם ברצונכם להישאר שמחים – אל תפסיקו לקבוע לעצמכם מטרות (ולעמוד בהן!).

5. לא להפסיק לחייך

אנשים שמחייכים, גם אם הם לא תמיד שמחים במיוחד, גורמים למוח שלהם לעבור למצב שמחקה שמחה. במצב זה, המוח חוסם תחושות עצובות, ואנחנו מרגישים שמחים. נסו לעמוד מול המראה ולחייך לעצמכם. זה יזכיר לכם לחייך כל הזמן. חייכו כל פעם שאתם עוברים ליד מראה!

6. לכתוב "יומן אושר"

כתבו ביומן כל רגע מאושר שעובר עליכם, כדי שהוא לא ישכח. רגעים אלה לא חייבים להיות רגעים גדולים – הם יכולים להיות גם מכתב או ציור שקיבלתם מהנכד, או מחמאה שקיבלתם בשיעור יוגה מהמורה, או אמירת תודה על ידי אמא לתינוק שנתתם לה לעקוף אתכם בתור בסופר. יומן אושר גם עוזר לזכור כמה רגעי אושר כבר יש לנו בחיים, וגם עוזר לנו לרצות לגלות עוד רגעים כאשר הישנים כבר חולפים או מתפוגגים.

ושתחיו באושר עד עצם היום הזה!