כך תבחרו מוסד גריאטרי בטוח וביתי להורים

הגיע הרגע לחפש מוסד גריאטרי ליקרים לכם. לא בטוחים מה כדאי לבדוק? הכנו לכם מדריך עם 5 פרמטרים מרכזיים שיקלו עליכם בבדיקה.

אחת השיחות הקשות שאנחנו נאלצים לעשות עם עצמנו ו/או עם ההורים או היקרים לנו, היא זו הנוגעת לאיכות החיים ולביטחון שלהם. מגיע הרגע בו אנחנו מבינים שלא נוכל להמשיך לסייע להם, גם אם מדובר בהורים שלמרות גילם המופלג, עדיין מצליחים לתפקד, ובטח אם מדובר בהורים תשושי נפש או סיעודיים.

כשההורה נשאר לבדו בבית, עולות חששות הנוגעות לבדידותו, בריאותו, נפילות בבית או מחוצה לו, בדידות, חשש ממטפלים זרים שעלולים לפגוע בו וכמובן חוסר זמינות מצידנו בשל שגרת חיים עמוסה. המחשבות הללו מובילות אותנו לבדוק אופציה להכנסת ההורה למוסד כלשהו. הצעד הזה מעלה שאלות קודם כל לגבי היחס ליקר לנו – האם זה הופך אותי לילד נוראי או לבן/בת זוג לא טוב?, ולאחר מכן שאלות לגבי טיב המוסד – מה יקרה שם? מה יהיה הטיפול? מה עושים לגבי העלות? איך יהיה הצוות?

הגישה הרווחת אומרת שאין סיבה להכניס את ההורה למוסד גריאטרי, כל עוד הוא יכול להסתדר בבית, בסביבה אותה הוא מכיר ובה הוא מרגיש עדיין נחוץ. אולם כשמגיע הרגע, הנה מה שאתם צריכים לדעת לפני שתלכו לחפש מוסד גריאטרי להורה:

מרכז רפואי גריאטרי גבעת השלושה

1. פיקוח ממשלתי

הדבר הראשון שעליכם לבדוק לפני הגעה למוסד, הוא האם יש לו רישיון בתוקף וכן האם המסגרת פועלת תחת פיקוח ובקרה של משרד הבריאות (במחלקות האשפוז הסיעודי או מחלקות האשפוז לתשושי נפש) ו/או של משרד העבודה והרווחה (מחלקת הקשישים התשושים).

2. טיפול רפואי

המוסד חייב להעניק טיפול רפואי צמוד בראשות מנהל רפואי מומחה בגריאטריה, וכן להציע מגוון רחב של שירותים רפואיים. בעמותת קשת, המפעילה מרכזים גריאטריים בתל אביב ובפתח תקווה, תמצאו בשטח נוכחות רופא, אחיות, דיאטנית, עו"ס, פיזיותרפיסטית, קלינאי תקשורת ומרפאה בעיסוק. זאת לצעד צוות המסייע ברחצה, האכלה ובשגרת היום יום.

3. ביטחון אישי

אחד הנושאים הכי מהותיים בחיפוש מוסד להורים הוא עניין הדאגה לביטחונם האישי והטיפול בהם לאורך כל שעות היממה. כשנדע שההורים שלנו נמצאים במקום בטוח ומוגן, הדואג לרווחתם ולבריאותם 24/7, נוכל להיות שקטים גם אנחנו.
לכן, כשנגיע לבדוק מוסד גריאטרי, חשוב לבדוק שקיימות מצלמות אבטחה הפועלות לאורך כל שעות היום והלילה, וכן פיקוח ובקרה על הצוות הטיפולי במקום.
במוסדות הגריאטריים של "קשת", תמצאו רשת של מצלמות אבטחה, וכן ביצוע בקרה שוטפת על הצוות לאורך כל שעות היממה.

קשת | העמותה למען הקשיש בת"א

4. קירבה לבית

המעבר למגורים מחוץ לבית ושינוי הסביבה המוכרת, יכול להיות קשה מאד ליקרים לנו. כפי שהצענו, כדאי לא לבצע את המעבר כל עוד הם יכולים להישאר בביתם ולתפקד שם ללא חשש מפגיעה בבריאותם. כשמגיע הרגע למצוא מוסד, ההמלצה היא לחפש כזה הקרוב לבית שלכם, כדי שתוכלו להישאר בקשר ולהגיע בקלות, עליכם לוודא שהמרכז נמצא במרחק הליכה או נסיעה פשוטה מכם. כמו כן, סביבה ביתית, בה כבר יש חברים או אנשים המזכירים את הבית, יכולה להקל על המעבר. במרכזי "קשת" בתל אביב ובפתח תקווה הצוות והדיירים מגוונים מכל החברה הישראלית, מה שמקל את המעבר לכל דייר, שיצליח למצוא שפה משותפת ותחושה ביתית.

5. חיי קהילה וחברה

מעבר לטיפול הרפואי, חשוב שהמוסדות יוכלו להעניק חיי פנאי עשירים ומלאים. טיולים, שיחות קבוצתיות, צפייה בסרטים, פעילות תעסוקתית ומפגש עם פעילים ומתנדבים הן רק חלק מהפעילויות השונות שחשוב לדאוג שיהיו במוסדות הגריאטריים. במוסדות של קשת, לדוגמה, מתקיימות בנוסף למצוין לעיל גם פעילויות עם ילדים המגיעים מבתי ספר באיזור תחת הכותרת "מפגש בין דורי". זה אחד המפגשים המרגשים היוצרים גשר בין תלמידי בתי הספר לקשישים. המפגש תורם חברתית לשני הצדדים. לצד המפגשים הללו, מתקיימים תדיר מפגשים עם תנועות נוער כמו הצופים, מפגשים עם משטרת ישראל, יחידות צבאיות ועוד.

לסיכום, לפני שמגיעים לבחור מוסד להורה, חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים ולבחון אותם כדי שליקרים שלנו יהיה מחד נוח בביתם החדש, ומאידך בטוח וקרוב ליקרים להם.

מתעניינים במוסד גריאטרי להורים? מוזמנים להשאיר פרטים בטופס ונשמח לחזור אליכם עם כל הפרטים.

אנחנו כאן בשבילכם.​

מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם​

מוסדות העמותה

אנחנו כאן בשבילכם.

מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם