מחלקה גריאטרית חכמה

הטכנולוגיה שמקיפה אותנו מכל עבר הגיעה גם אל סף דלתם של המוסדות הגריאטריים ובתי האבות ומגלמת בתוכה אפשרויות רבות של מתן שרות יעיל, אפקטיבי וברמה גבוהה יותר מבעבר.
הטכנולוגיה היא גורם מסייע בתפקוד הצוותים ומאפשרת שקיפות, מהירות תגובה וזיכרון ארגוני.
מחלקה חכמה במוסדות הגריאטריים ובבתי האבות איננה חיבור של סנסורים ממיטת הקשיש למחשב קצה בחדר האחות, מחלקה חכמה היא מחלקה בה השירות לדייר מונגש באמצעות ממשקים טכנולוגיים רבים שמאפשרים להימצא בשיפור מתמיד בטיפול, בשרות ובעניין שניתן לדייר ובתקשורת שלו עם הסביבה ועם משפחתו.
מחלקה חכמה יודעת לאסוף את המידע על הדייר ולבנות שירות מותאם אישית לדייר ומותאם אישית לכל נותני השירות המקצועיים במחלקה בזמן ובמקום בו הם פועלים.

"טיפול שהינו שילוב בין התייחסות אישית ובין שימת המטופל במרכז, הוא הטיפול שנותן מענה מיטבי לצרכיו של המטופל ומשפר יותר את איכות חייו" ( "סוגיות בניהול מוסדות לזקנים", 2016, פרופ' אסתר יקוביץ עמ' 21, הוצאת ג'וינט ישראל אשל)
המערכות הטכנולוגיות מעבירות מידע מזירות שונות של תפקוד ממיטת הדייר, מכיסא הגלגלים עליו הוא יושב בחדר האוכל בעת הארוחה, מחדר ריפוי ועיסוק בעת פעילות או מפיזיותרפיה בעת תרגול הליכה או פעילות אחרת, כל אלה מנוטרים ומנוהלים במערכת אחת המרכזת את כל המידע, מעבדת ומנתחת אותו ובונה תכנית טיפול אישית מותאמת ומתחדשת בהתאם לצורך.

המערכות הטכנולוגיות העתידיות יאפשרו למרכזים הגריאטריים ולבתי האבות לפעול בעולם חכם יותר, מחוברים ומקוונים בזרימת נתונים כמעט בלתי מוגבלת של נתונים רפואיים ומקצועיים שונים. תאפשר תקשורת בין מערכות, מכשירים וציודים, (I.O.T) אינטרנט של הדברים – Internet of Things.
מערכות AT – (Artificial intelligence) בינה מלאכותית, – BI(Business Intelligence) בינה עסקית – תצוגה גרפית לקבלת החלטות על ידי ריכוז הנתונים במצג ברור המאפשר מדידה ותמונת מצב השוואתית, – VR(Virtual reality) מציאות מדומה , – AR(Augmented Reality) מציאות רבודה
כל אלה ועוד יאפשרו תמונה רחבה יותר על הדייר בזמן אמת ועל איכות הטיפול שתהיה מובילה ולא מגיבה.

היכולות הן רבות ולהלן הדוגמאות:
1. הצוות – מעורבותו של הצוות היא הבסיס להצלחת תהליכים מעמיקים אלה.
חשובה הטמעת התהליך בצורה יסודית ומתן תמיכה שוטפת לצוות בתהליך שנבנה בשלבים ובהדרגתיות. איכות חיי הדיירים במוסדות הגריאטריים ובבתי האבות תלך באופן צמוד עם היכולת של הצוות לשלוט, לנתח ולשנע מידע.
הצלחת הטרנספורמציה הדיגיטלית תלויה ברובה על המרכיב האנושי והתרבות הארגונית , מנהלים ועובדים המחויבים ומבינים את הרציונל ואת חשיבותו להצלחת בתי האבות והמרכזים הגריאטריים.
צוות המחלקה החכמה ינהל את חלק מפעילותיו בסיוע הסמרטפון אשר יאפשר לו לשלוט על כל הפעולות הנדרשות על ידו באופן שוטף נגיש ונוח.

2. המשפחות – הגברת מעורבות בני המשפחה בפעילות ושיתוף במידע, המשפחות קבלו דיווח יום יומי על פעילות שוטפת של יקיריהן ועל הפעילויות המיוחדות שלו באמצעיים טכנולוגיים חדשניים כולל תמונות ותיעוד מלא יום יומי שייתן להן ביטחון בטיפול ובאיכותו.
התקשורת בין הדייר לבני משפחתו תהיה זמינה לדייר ככל שיחפוץ ותיתן לו את ההרגשה הטובה והמעודדת שלא שכחו אותו בני המשפחה.

3. ניהול רפואי – נפח הנתונים אשר מופק מהרופאים, מצוות הסיעוד, הריפוי בעיסוק, הדיאטניות, הקלינאיות תקשורת והפיזיותרפיסטים הוא עצום.
איסוף וניהול נתונים אלה ומיצוי מלוא הפוטנציאל של הפקת התובנות מאינסוף הנתונים העומדים לרשותם ויצירת ערך משמעותי מהנתונים הוא בעל החשיבות לבריאותו ורווחתו של הדייר בבתי האבות ובמרכזים הגריאטריים.
היכולת להעריך את הסיכון לחלות במחלות לב, במחלת ריאות, בפצעי לחץ , בירידה קוגניטיבית ועוד, באמצעות למידת מכונה הם העתיד של מחלקה חכמה.

4. התפעול – יהיה חכם, יעיל ואפקטיבי, תהיה שליטה טכנולוגית על כמויות ואיכויות המוצרים הנרכשים ותתבצע מדידה בדרך פשוטה יותר אשר תאפשר חסכון ושיפור מתמיד של המוצרים הנרכשים.
במחלקה החכמה יתנהלו מערכות המים, החשמל, מיזוג האוויר, איכות האוויר, מקררי התרופות והמזון בצורה מבוקרת ויעילה ב- I.O.T.
שרותי המחלקה החכמה מבוססים על רמת תשתית עם יכולת תקשורת של מכונה למכונה. תשתית תקשורת אלחוטית אמינה ומתקדמת היכולה לספק ולנהל היקף נתונים ותרחישים גדול מאוד בניהול המוסדות בזמן אמת וללא הגבלה.

5. הרובוט – רובוט חברתי יטייל ברחבי המחלקה והדייר או איש הצוות יוכל להזמין אותו אליו לשולחן חדר האוכל או לחדרו האישי ובאמצעותו ליצור קשר עם משפחתו או לשחק איתו משחקים שונים.
לאוהבי המוסיקה תבנה רשימת השמעה אישית ומשתנה בהתאם לטעמו המוסיקלי של הדייר שאותו הוא יזמין בזמן ובמקום שהוא יבחר להאזין לו.
הרובוט יאפשר לדייר אשר אוהב פרחים לעקוב אחר צמחייה ווירטואלית , דייר אחר אשר אוהב ציפורים יוכל לראות את הציפורים בטבע לאורך היום ולשמוע את שירתם מתוך חדרו.

6. משחקים – הטכנולוגיה תאפשר מגוון משחקים דיגיטליים אשר יעמדו לרווחת הדיירים במחלקה באמצעות הקרנה על שולחנות חדר האוכל, משחקי זיכרון, זיהוי אתרים בישראל, חגי ישראל בתמונה ובשיר, בינגו חברתי ועוד.

"מחלקה גריאטרית חכמה" היא מחלקה היודעת לחבר בין תהליכים לבין הצוות בתיווך מערכות המידע השונות.
בפרק הבא יישום במרכז גריאטרי "צהלון" תל-אביב ו"במחלקה החכמה" "במרכז גריאטרי משולב בגבעת השלושה בפתח-תקווה.

אנחנו כאן בשבילכם.​

מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם​

מוסדות העמותה

אנחנו כאן בשבילכם.

מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם